Pár héttel ezelőtt a világ legismertebb jedi lovagját, Luke Skywalkert megszemélyesítő Mark Hamill jelentette be, hogy elhagyja a Facebookot, az író most követi a példáját.
A magyarázat pedig Stephen King esetében is ugyanaz: egyrészt szerinte sem ellenőrzik eléggé a politikai hirdetéseket, másrészt nem bízik abban, hogy a Facebook kellően ügyel arra, hogy a felhasználók adatai biztonságban legyenek.
„Nem bírom, a hamis információk özönét, amelyet megengednek a politikai hirdetésekben, és nem bízom abban, hogy képesek megvédeni a felhasználók személyes adatait” – indokolta döntését a 72 éves King.
A Facebook január elején jelentette be, hogy kirívó esetektől eltekintve nem fogja ellenőrizni a politikai hirdetések valóságtartalmát, és a felhasználókra bízza, hogy mit tartanak igaznak, hitelesnek, és mit hisznek el. Ezzel szemben a Twitter tavaly év végén azt közölte, hogy az oldalról teljes mértékben kitiltják a politikai hirdetéseket.