Szexualis zaklatással vádolja tanárát egy tanítványa. Az áramütésszerű történet a kiváló egyetemi professzor és fiatal tanítványának (Hermányi Mariann) párharca, áthidalhatatlan származási különbségek háborúja. A szakmai mérföldkőhöz érkező tanár, a nemek közt épp újraíródó szabályrendszerhez kénytelen alkalmazkodni, vagy elveszíteni mindent, amiért eddig dolgozott.
A bravúros alakítást kívánó szerepben először lép a Centrál színpadára Szabó Kimmel Tamás. A chicagói születésű, Pulitzer-díjas David Mamet kortárs drámaíró filmes munkái is kimagaslóak. Ő írta többek között A postás mindig kétszer csenget és Az ítélet forgatókönyvét, utóbbiért Oscar-díjra jelölték. A előadást Puskás Samu rendezi.
Rendezői gondolatok: „Ha itt a változás ideje, egy jól elmondott sztorinál nem kell jobb szikra. Mert mindig ott szabadul ki a szellem a palackból, mikor a sztori után beszélgetni kezdünk. Pár hangból pillanatok alatt lesz moraj és a tömegek jövőjéről a tömeg dönt. Az egyenjogúságról, de ezen belül a társadalmi rétegek közt tátongó feneketlen szakadékról és a nemek harcáról írt darabot David Mamet. Iszonyatosan felbosszantott este, mikor először olvastam. Reggelre tudtam, hogy nagyon szeretem, nagyon fontos. Meg milyen más termőtalaja lehet a katarzisnak, mint az ekkora érzelmek, ekkora erkölcsi dilemmák. Igyekszem létrehozni egy olyan előadást, ami okítás helyett kérdez és hatásvadászat helyett az emberi hatás áldozatait láttatja. Mindnyájunknak jócskán van mit mondani ezekről a témákról, úgyhogy annyit szeretnék elérni, hogy mondjuk is. Egymásnak, bátran. Szerintem ennyi a gyökere a legnagyobb változásoknak.”
Bemutató: November 23. – CENTRÁL SZÍNHÁZ