A Pandora összefogott Helena Christensennel, Prenille Teisbaekkel és Iris Golddal, hogy személyes történeteiken keresztül tárják fel, mit jelent az anyaság napjainkban, nem csak Anyák napján.
A Pandora küldetése, hogy felkutassák, mit is jelent napjainkban a szeretet. Az ékszermárka történeteken keresztül nyújt betekintést az anyaságba és abba, hogy hogyan ad erőt az anyai szeretet a mai nőknek.
Az ikonikus szupermodell, Helena Christensen édesanyjával Elsával, a kreatívigazgató Pernille Teisbaekkel és az énekes-szövegíró Iris Golddal közösen osztotta meg a Pandorával személyes tapasztalataikat az anyaságról. Az ő személyes vallomásaikat kiegészítik egy kutatás eredményei, melyben világszerte 9000 nő vett részt, hogy feltárják, mit jelent az anyaság napjainkban.
A szeretet az anyaság legnagyobb ereje
A három édesanya az anyai szeretetről mesél – mind különböző fázisát élik át az anyaságnak. Helena és édesanyja visszaemlékeznek, milyen volt végignézni, ahogy gyermekeik felnőtté válnak; Pernille a beszélgetés idején épp terhes volt, miközben ikreit nevelte, Iris pedig az előző évben adott életet gyermekének. A beszámolókból egyértelművé válik, hogy az anyaság középpontjában a szeretet áll, az anyai szeretetet Helena Christensen így foglalja össze:
“Amikor gyermeked születik, majdnem olyan, mintha egy üveget megtöltenél annyi tiszta szeretettel, erővel, reménnyel és magabiztossággal, amennyivel csak lehetséges, hogy kitartson életük végéig.”
Ez az érzés köszön vissza a globális kutatás eredményeiben is, amik azt mutatják, hogy a szeretet az anyaság legnagyobb ereje. Hét válaszlehetőség közül a válaszadók több mint harmada (38%) mondta azt, hogy a gyermekük iránt érzett szeretet adja nekik a legtöbb erőt. Amikor az anyasággal kapcsolatos érzéseikre kérdeztek rá, az anyák világszerte a boldogságot (38%), büszkeséget (34%) és a szeretetteliséget (30%) jelölték meg az első helyeken.
Az anyaság elfogadást és érzelmi érettséget hoz
Az önszeretet és az elfogadás az anyaság kulcsvonásai. Amikor arra kérték őket, hogy definiálják ezeket a fogalmakat, az anyák majdnem kétharmada (63%) választotta az “elfogadni, hogy nincs tökéletes anya” válaszlehetőséget, míg 45%-uk azt mondta, hogy nem engedik, hogy mások véleménye negatívan befolyásolja őket. Iris Gold erről így nyilatkozott: “az anyává váláshoz kapcsolódó legnagyobb erő, hogy nem törődsz annyit azzal, hogy más emberek mit gondolnak. Bárcsak elég magabiztos lettem volna, hogy így érezzek, mielőtt megszületett a fiam.” Pernille hasonlóan érez, és arról is vall, hogy “gyerekeket nevelni nagyon nehéz. Ez egy egyensúly, amit még nem tanultam meg, de úgy érzem, hogy minden nap tanulom.”
Az anyaság napjainkban
A válaszadók majdnem háromnegyede (72%) hisz abban, hogy az édesanyák ma nyíltabban szeretnek, mint a korábbi években.
Az, hogy egy nyitottabb és szociálisan tudatosabb társadalomban élünk, megmutatkozik abban is, ahogy az anyák kifejezik a szeretetüket, beleértve azt is, hogy a gyermekeiket önmagukért szeretik, nem azért, akiknek korábban elképzelték őket (58%) és elfogadják a partner- és karrierválasztásaikat is (51% és 49%).
Nézd meg Helena Christensen, Iris Gold és Pernille Teisbaek őszinte vallomásait az anyaságról a Pandora “An Exploration of Love” filmsorozatának részeként.