Egyre több lehetőségük van a magyar diákoknak arra, hogy a hagyományos szemlélettől eltérő iskolákban tanuljanak itthon. Jövő szeptembertől a külföldön már nagy sikereket elért, innovatív szemléletű oktatás is elérhető lesz, melynek elsődleges célja, hogy lépéselőnyt adjon a gyerekeknek az élethez – erről az új lehetőségről beszélt dr. Henn Péter, a Creascola nyolcosztályos középiskola vezetője.
A Creascola elindulásával Magyarországon is elérhetővé válik a sok sikeres külföldi példa után az innovatív középiskolai oktatás, mely, bár a hagyományos iskolai rendszertől több ponton eltér, az átadott lexikális tudást a Nemzeti Alaptanterv határozza meg. Az innovatív szemléletű iskola három fő pillére épít. Egyik fontos eleme az alkotópedagógia, aminek keretében az elmélet mellett terepet kap a felfedezés, a tapasztalás, az élmény és a tanultak áthelyezése a gyakorlatba. Második fontos eleme a komplex természettudományos és humán szemlélet, melynek során a tanulók megértik természet és ember kapcsolatát, a világ mozgatórugóit, átlátják a gazdasági, hatalmi, környezeti tényezők egymáshoz való viszonyát és ezek mindennapokat befolyásoló szerepét. Harmadik fontos eleme a közösségi nevelés, ami arra tanít, hogy mindenki fontos eleme a közösségnek, és együtt sokkal eredményesebbek lehetünk, közösen a munka jobban is megy.
„Az innovatív képzés az életre nevel, és igyekszik napról napra kíváncsivá tenni a diákokat, hogy minden nap lelkesen érkezzenek az iskolába. Ebben nagy segítség a háromféle műhely: a Makerspace műhelyben a tanultakat gyakorolják, kísérleteznek; A Media lab műhelyben fotóznak, vágnak, szerkesztenek, forgatnak, a Konyhaműhelyben pedig főzni tanulnak, s az ételek elkészítése mellett az egészséges életmódra és helyes étkezésre nevelés is kiemelt figyelmet kap. Az innovatív iskolában mindenki részt vesz a délutáni műhelyeken is, és az oktatás, játék angol nyelven zajlik. Az angol nyelvnek egyébként is kiemelt szerep jut, a nyolcosztályos középiskola végén készségszinten beszélik a diákok a nyelvet, és C1-es szintű nyelvvizsgát szerezhetnek” – hangsúlyozza dr. Henn Péter, a Creascola nyolcosztályos középiskola vezetője.
Az innovatív iskola célja Magyarországon is az, hogy a gyerekeknek lépéselőnyt adjon az élethez – ehhez, úgy gondolják, ha már nem konkrét szakmákra kell felkészíteni a gyerekeket, hanem képességeket kell a kezükbe adni.
A szemlélet külföldi, sikeres példákra épít, nem kísérletezésről van szó, hanem egy már működő rendszer átvételétről. Jövőre indulhatnak az első osztályok Magyarországon, az 5. és a 7. osztályba várják a jelentkezőket.
forrás: Creascola