Luxusnak számít napjainkban a pihenés? Így alszanak a nők és az anyukák

A magyar nők 54 százaléka inkább a pihenést választja a társasági élet helyett, mégis sokan küzdenek alvásproblémákkal – derül ki az IKEA friss, alvási szokásokat vizsgáló felmérésből. Az alvás minőségét számos tényező befolyásolja, a digitális eszközök használatától kezdve a rémálmok gyakoriságán át egészen az alváshoz való hozzáállásig. De vajon mennyire tartják fontosnak a nők a megfelelő pihenést? És mit lehet tenni annak érdekében, hogy az alvás valóban feltöltő élmény legyen?

Az idei nőnap alkalmából az IKEA nemzetközi alváskutatásának  magyar nőkre vonatkozó adatait elemezte, hogy feltárja, mely tényezők befolyásolják alvásukat. A számok azt mutatják, hogy a nők alvásminősége összességében nem ideális: az alvásindex a nők körében 58 ponton áll a 100-as skálán, míg a kisgyermekes anyáké ennél is alacsonyabb, 54 pont. 

Az alacsony pontszám egyik oka, hogy sok nő számára az éjszakai pihenés korántsem zavartalan. A svéd bútoráruházlánc kutatásából többek között kiderült, hogy a nők 15 százaléka rendszeresen – naponta vagy hetente többször – rémálmokkal küzd, míg a kisgyermekes anyák körében ez az arány még magasabb, 22 százalék. 

A digitális világ hatása a pihentető alvásra

A modern életmód sem kedvez a minőségi pihenésnek, ugyanis az éjszakai nyugalmat a hálószobában használt elektronikai eszközök is erősen befolyásolhatják: a nők 78 százaléka használ telefont, 61 százaléka néz televíziót, 26 százaléka pedig laptop vagy tablet képernyőjét nézi az ágyban, míg hagyományos ébresztőórát mindössze 22 százalékuk tart az éjjeliszekrényen.

A pihenés és a társasági élet dilemmája

Ugyanakkor az is kirajzolódik, hogy a jó alvás értéke megkérdőjelezhetetlen: a nők 54 százaléka előnyben részesíti a pihenést a társasági élettel szemben, és 50 százalékuk úgy véli, hogy az alvás az élet egyik legnagyobb öröme. Ezzel párhuzamosan azonban az alvással kapcsolatos aggodalmak is megfigyelhetők: a nők 85 százaléka egyetért azzal, hogy legalább 7 órát kellene aludni naponta, és 34 százalékuk aggódik is amiatt, hogy nem jut elég pihenéshez.

Érdekes módon az alvással kapcsolatos szkepticizmus is jelen van: a nők 24 százaléka érzi úgy, hogy lemarad valami fontosról, ha túl sokáig alszik, míg 6 százalékuk szerint az alvás egyenesen időpocsékolás. 

„Az alvás nem luxus, hanem alapvető szükséglet, amely meghatározza mindennapi közérzetünket. Kutatásunk is rávilágít arra, hogy a nők többsége tisztában van a pihenés fontosságával, mégis sokan küzdenek alvásproblémákkal. Az IKEA hat tippel segíti a vásárlóit a pihentető alvás elérésében, beleértve a megfelelő hőmérsékletet, a kényelmet és rendezett hálószobát”” – mondta el Tokaji Tamara, az IKEA Magyarország kommunikációs koordinátora.

Az IKEA elkötelezett amellett, hogy olyan megoldásokat kínáljon, amelyek az emberek alvásminőségének javítását szolgálják. A vállalat folyamatosan fejleszti termékeit és szolgáltatásait, hogy azok a vásárlók egyedi igényeihez igazodjanak, és elősegítsék a kényelmes, pihentető alvási környezet kialakítását.

Womagic

A womagic azoknak a 40 feletti nőknek szól, akik szeretik és élvezik az életet. Mi is ilyenek vagyunk. Egy közületek. Jó, hogy itt vagytok.