Gazdálkodj okosan – október 31. a takarékosság világnapja

sporolas-womagic

Az október 31-ei takarékossági világnap jó alkalom arra, hogy átgondoljuk a vásárlási szokásainkat, és megnézzük, hol tudnánk megfogni kicsit a pénzt. Mutatunk néhány egyszerű tippet, melyekkel spórolhatunk és még a környezetünket is óvjuk általuk.

1. Ne gyűjtögessünk!
A Fneg Shui szabályok szerint a felesleges dolgok felhalmozása akadályozza az energiák áramlását. Ahelyett, hogy akár befektetés céljából, akár „spontán” gyűjteményeket alakítanánk ki, vagy régi holmikat tárolnánk, inkább nézzünk körbe otthon, és tegyük pénzzé a már nem szükséges tárgyakat, ajándékozzuk el vagy adjuk el a valamelyik online piactéren.

2. A használt is épp olyan jó lehet, mint az új!
A használt holmik vásárlása különösen sokat spórol nekünk, ha nagyobb értékű tárgy beszerzésről (pl. elektronikai eszköz, sportfelszerelés) van szó, ráadásul környezetbarát is ez a módszer, így érdemes ebben gondolkozni. Szerencsére a használt termékek iránt nagy igény van, egy felmérés szerint a Vaterán vásárlók több mint fele nyitott a használt termékekre. Az online piactér Zero Waste címkével jelöli a környezettudatos és használt termékeket, ezzel is segítve az eligazodást.

3. Házibulizzunk!
Nem kevés pénzbe kerül a városban szórakozni, így jelentősen megvághatja büdzsénket egy-egy kiruccanás. Ha a barátainkkal szeretnénk szórakozni, inkább hívjuk át őket egy vacsorapartira vagy társasjátékozni, ahelyett, hogy a belépők, ételek és italok, valamint a taxizás sokszor borsos árát kifizetnénk. Tartsuk az összejövetelt mindig másnál, így a helyszín és a programok is változatosak maradhatnak.

4. Használjuk ki az ingyenes programokat!
Elsőre talán nem jut eszünkbe, de rengeteg olyan lehetőség van kikapcsolódásra, ami nem kerül pénzbe. Kövessük nyomon az ingyenes koncertek, kiállítások és egyéb programok lehetőségét vagy kiránduljunk a természetben, sétáljunk a városban.

5. Felejtsük el a bankkártya adatokat!
Ha gyakran szoktunk online vásárolni, és emiatt elmentjük a bankkártyánk adatait, egy kattintással lehet a miénk bármi. Igen ám, így azonban túl kényelmesen szerzünk be olyasmit is, amire nincs szükségünk. Felejtessük el a mentett kártyaadatokat: ha el kell mennünk értük a pénztárcánkig, kevesebb felesleges holmit veszünk a kanapé kényelméből.

6. Alkalmazzuk a 30 napos és a 30 másodperces szabályt!
Amikor valamire vágyunk vagy szükségesnek érezzük, ha lehet, várjunk 30 napot a vásárlással, különösen akkor, ha nagyobb értékű dologról van szó. Ha egy hónap után is fontosnak véljük a beszerzését, csak akkor vegyük meg. Ha pedig online vásárolunk, a rendelés véglegesítése előtt várjunk 30 mp-et a kosarunknál, hogy még egyszer átgondoljuk, tényleg szükséges-e a termék. Ha adunk egy kis időt a vásárlás előtt a döntésünk átgondolására, sokszor rájövünk, mennyiszer vennénk olyasmit, amire nincs valódi szükségünk.

7. Étkezzünk okosan!
A reggeli nemcsak egészséges, a pénztárcánkat is megkíméli, hiszen, ha nem vagyunk farkaséhesek ebédidőben, nem veszünk hatalmas adag, esetleg drágább ebédet. Reggelizzünk például zabkását, ami nagyon egészséges, laktató és emellett kifejezetten olcsó is. Ha tehetjük, csomagoljunk ebédet is a munkahelyünkre, hiszen az otthon készült étel sokkal költséghatékonyabb, mintha vásárolnánk az ebédet.

8. Ruccanj ki egy szendviccsel!
Ha hosszabb, utazással járó nap elé nézünk, mindig csomagoljunk szendvicset. Ezzel nemcsak megkíméljük a pénztárcánkat a benzinkutakon és büfékben vásárolt ételektől, rugalmasabbak is leszünk a nap folyamán, hiszen pihenők alatt bármikor egyszerűen csillapíthatjuk az éhségünket.

9. Kevesebb is elég!
Sokan hajlamosak vagyunk sok felesleges kozmetikumot vásárolni, amelyekre valójában nincs is szükségünk. Sajnos a legtöbbünknek tele van a fürdőszobája mindenféle kencével, melyet valószínűleg sosem fog felhasználni. Kísérletezés és az újdonságok káprázata helyett korlátozzuk inkább néhány jól bevált termékre az arzenálunkat, sőt, sokszor vásárolnunk sem kell: arc- és testradírt akár mi is készíthetünk otthon, például kávézaccból, kókusz zsírból, tengeri sóból.

10. Fizesd online a számlákat!
A sorban állással mondjuk a postán rengeteg időt veszítünk el, teljesen feleslegesen. Ha online fizetjük a számláinkat nemcsak a csekkbefizetés díját és az ezzel járó utazást spóroljuk meg, de ezek a digitális felületek jellemzően sokkal szemléletesebben tárják elénk a kiadásainkat, így nyomon követni is könnyebb, mire mennyit költünk. Ha csak tehetjük, döntsünk az online befizetés mellett.

Womagic

A womagic azoknak a 40 feletti nőknek szól, akik szeretik és élvezik az életet. Mi is ilyenek vagyunk. Egy közületek. Jó, hogy itt vagytok.