Gondoltad volna, hogy 5-ből 2 nő szívesen adna fel egy évet az életéből, hogy elérje a számára ideális szépséget? Hogy 2-szer annyi nő mondana le intellektuális képességeinek egy részéről szebb külsőért cserébe, mint 20 évvel ezelőtt? Hogy 3-ból 1 nő nyomást érez arra, hogy megváltoztassa a kinézetét az online látottak miatt, még akkor is, ha tudja, hogy az nem valós, hanem mesterséges intelligencia által generált.
Ezek a statisztikák a Dove márka 2024-es The Real State of Beauty kutatásából származnak, mely rengeteg ehhez hasonló megdöbbentő statisztikát tartalmaz még, többek között a mesterséges intelligenciáról, a közösségi média hatásairól és az irreális szépségábrázolásról.
A Dove ezen sokkoló adatokkal igyekszik felhívni a figyelmet a nők médiában való képviseletére, kiemelve a digitális torzítást és arra ösztönözve a szépségipart és a társadalom egészét, hogy nézzenek szembe azzal, hogy az irreális szépségábrázolás milyen káros hatással lehet a nőkre és a fiatal lányokra egyaránt.
A Real Beauty kampány története
20 évvel ezelőtt a márka úttörő lépést tett a szépségápolási reklámok kultúrájának megváltoztatása felé a „Valódi Szépség” (Real Beauty) kampány elindításával. A sztereotípiákat félretéve a márka szakított a konvenciókkal és modellek helyett valódi nőket mutatott be hirdetéseiben.
A Dove azóta is elkötelezett amellett, hogy a szépséget az önbizalom, és ne a szorongás forrásává tegye minden generáció számára, és hisz abban, hogy minden nő képes megtalálni a valódi szépséget önmagában, mely az öröm és az önkifejezés forrásává válhat.
A 2004-es Real Beauty kampány 20. évfordulója alkalmából a márka egy kiállítással mutatja be a szépségábrázolás jelenlegi helyzetét. A Valódi Szépség kiállítás fő célja, hogy a Dove a szépség hagyományos definícióját megváltoztassa a köztudatban, és helyette a szépség sokszínűségét megmutassa.
A kiállítás alapja egy portréfotozás volt az Árkád bevásárlóközpontban, melyen magyar nők Valódi Szépségét örökítettük meg, mely a kiállításon is megtekinthető.
A kiállításon képek mellett tippeket olvashatnak a tinédzserek és szülők a pozitív testkép és az önbizalom megtalálásáról, a közösségi média veszélyeinek kezeléséről. A Dove a meghökkentő statisztikáiban szereplő – olykor elszomorító – adatokat a Valódi Szépség megőrzésére tett fogadalmaival, magyar nőkről készült mosolygós portrékkal, illetve olyan elrejtett pozitív üzenetekkel igyekszik ellensúlyozni, mint például: “Belső szépséged ragyog” vagy “Ma is csodálatos vagy”
Látogass el az Erzsébet téri kiállításra az Akvárium elé október 25 és november 14 között, és nézd meg milyen a Valódi Szépség Magyarországon!
A kiállítás szabadtéri, ingyenesen megtekinthető a hét minden napján 0-tól 24 óráig.
#VáltoztassukMegASzépséget