Az elmúlt hónapokban a KLM több mint 150 lelkes munkatársa dolgozott a Cargo-in-Cabin (rakomány az utastérben) koncepció megvalósításán. Az innovatív és előrelátó teherszállítási program célja, hogy a légitársaság több mint 85 millió maszk szállításával csatlakozzon a Covid-19 elleni harchoz.
Október közepén indult Sanghajiba a századik Cargo-in-Cabin járat. A maszkok szállításához használt repülőgép egyike annak a három Boeing 747 Combinak, amit a Kínával közös, Hollandia számára kiemelkedő stratégiai szereppel bíró légihíd kialakításához használtak. Pieter Elbers, a KLM elnöke és vezérigazgatója személyesen ellenőrizte a különleges járat be- és kirakodását. A csomagok utastérben való szállítása az év elején még elképzelhetetlennek tűnt, azonban mára valósággá vált. Az első Cargo-in-Cabin (rakomány az utastérben) járat április végén indult útjára.
Az innovatív átalakításoknak köszönhetően körülbelül hat nagyméretű raklapnyi áru fér el az utastérben, ami a repülőgép normál szállítási kapacitásának 40%-a. A helytöbbletet egészségügyi termékek Hollandiába való szállítására használják.
Arcmaszkok
Hetente átlagosan hét Cargo-in-Cabin járat indul Shanghaijból, amelyek rakományának több mint 90%-a arcmaszkokból áll. Ezen felül egészségügyi termékeket, orvosi kesztyűket és köpenyeket is hoznak Európába. A KLM összesen több mint 80 ezer dobozt és 85 millió arcmaszkot szállított le. A humanitárius hozzájáruláson túl a projekt nyereséget is termelt, valamint megmutatta a vállalat különleges időkben tanúsított alkalmazkodóképességét és innovációs potenciálját.
Csapatmunka
Nehéz út vezetett a századik Cargo-in-Cabin járat indulásához. A projekt egy startupként működött a KLM-en belül. A kezdeményezés megvalósításához motivált és lelkes szakemberek divíziók közti együttműködésére volt szükség. A folyamatos fejlesztések egyik eredménye, hogy a repülőgépek több rakományt tudnak szállítani, és a berakodási időt is sikerült csökkenteni, utóbbi pedig különösen előnyös rossz idő esetén. Egy hatvan önkéntes rakodómunkásokból álló csapat kapott különleges oktatást a Cargo-in-Cabin járatok kezeléséhez, akik egyéb feladataik elvégzése mellett vállalták a segítséget.
A pályázatra számos, a járvány miatt időszakosan feladat nélkül maradt szakember jelentkezett, az ő munkájuk tette lehetővé a századik repülőgép indulását.
Pieter Elbers személyesen felügyelt és segédkezett az olajozottan működő be- és kirakodásban. „A minket és a teljes légiközlekedési ágazatot érintő válság páratlan, a KLM hatalmas kihívásokkal néz szembe. Véleményem szerint a Cargo-in-Cabin koncepció munkatársaink rugalmasságát, kreativitását és ellenállóságát szimbolizálja, akik nap mint nap a vállalat fenntartása érdekében dolgoznak. Mikor számos repülőgépünk állt hetekig a hangárban, a rakodó csapatunk mindent megtett, hogy kiszolgálják az egészségügyi termékek iránti igényt. Több tízmillió terméket szállítottunk utasszállító repülőgépekkel az elmúlt pár hónapban.” – mondta el az elnök-vezérigazgató. „Szeretném megköszönni minden munkatársunk kemény munkáját, akik segítettek a kezdeményezés megvalósításában” – tette hozzá.