Anyagi biztonságra és stabilitásra vágynak a magyar munkavállalók

Felértékelődött az anyagi biztonság, a stabilitás és a hosszú távú karrier szerepe a munkavállalók körében, bár továbbra is az alapbér a legfontosabb szempont a munkahelyválasztási preferenciák között, a karrier és a túlóra-kifizetés fontosabb lett a rugalmas munkaidőnél és a kiszámítható időbeosztásnál – állapította meg a PWC Magyarország idei munkaerőpiaci preferenciákat felmérő kutatása.

A vállalat közleménye szerint a mintegy 25 ezer megkérdezett részvételével végzett felmérés azt mutatta, hogy a 2021-es eredményekhez képest visszaszorultak a jólléthez köthető elemek, mint a home office lehetősége, a felettes személye vagy a kollégákkal való jó kapcsolat.

Az egyetemi hallgatók és a 11-12. évfolyamos középiskolások válaszait vizsgálva megállapították, hogy a diákok számára a munka és a karrier kevésbé fontosak, helyettük az alapbér a legfontosabb tényező, ezt követi a túlóra-kifizetés és a karrierlehetőségek. A fiatalok az otthoni munkavégzést kevésbé preferálják, inkább a személyes jelenlétet részesítik előnyben.

Reguly Márta, a PwC Magyarország HR szakembere szerint napjainkban fokozott figyelmet kell fordítani a munkavállalók támogatására annak érdekében, hogy a kedvezőbb gazdasági környezetben újrainduló fejlődés megalapozható legyen. Továbbá kulcsfontosságú a vállalat jövőállósága is, amelynek eszköze lehet a vezetőfejlesztés, a rugalmasság és az innovációs képesség megőrzése – tette hozzá a szakember.

A PwC Magyarország kiosztotta a 2022 Legvonzóbb Munkahelye Díjakat is, összesen tíz iparági, valamint egy összesített kategóriában, ez utóbbit Audi Hungária érdemelte ki, amely az autóipari gyártó kategóriában is első lett.

A gyártó területen a Bosch-csoport, a kiskereskedelem területén a Lidl Magyarország, az energetika és közüzem kategóriában a Mol Magyarország, a gyógyszeriparban a Richter Gedeon Zrt., a szolgáltató központi területen a bp Hungary, az FMCG kategóriában a Coca-Cola, a pénzügyi szolgáltatóknál az OTP Bank, a technológiai területen a Microsoft Magyarország, a telekommunikáció és média kategóriában a Magyar Telekom nyert.

Forrás: mti
Womagic

A womagic azoknak a 40 feletti nőknek szól, akik szeretik és élvezik az életet. Mi is ilyenek vagyunk. Egy közületek. Jó, hogy itt vagytok.