A H&M Holiday 2023 számára az ikonikus ‘Le Smoking’ frakk fényesen ragyog. A kollekciót az inspirálta, hogy a férfiruházatban gyökerező divatdarabokat hogyan lehet látványosan újraértelmezni a nők számára, a hosszú és karcsú sziluetteket drapírozott remekművekkel és romantikus volumenű szmokingokkal, öltönyökből inspirált különálló darabokkal és partiruhákkal vegyítve.

A fekete, fehér és ezüst monokróm színpalettában a kollekció kulcsdarabjai közé tartozik a szmoking bandeau, a kivágott flitteres zakó masnis megkötőkkel, a poplin szmoking ing, az egyenes vonalú szoknyák és a csillogó ruhák. Az erős vállak, a keskeny derék és a lágy vonalak uralkodnak, míg az eltúlzott masnik, a túlméretezett fodrok és a csillogó elemek minden egyes darabot feldobnak. A nadrágok hosszúak, szélesek és teltek, míg az aszimmetrikus trikóruhákon és a sokoldalú felsőkön szoborszerű drapéria látható. A kiegészítők is a csillogó fényű útvonalat követik: bijou partitáskák, díszes cipők, hajdíszek és fényes ékszerek.

„Az ünnepi szezonra a női és férfi ruházat közötti párbeszédet akartuk felfedezni. Így bár a kollekcióban erős szmoking- és szabásvonal-elemeket találunk, ügyeltünk arra, hogy mindezt kecses drapériákkal és csillogó díszítésekkel ellensúlyozzuk. A megjelenés klasszikus, mégis elegáns és ideális a szeretteinkkel való ünnepléshez” – mondta Eliana Masgalos, a H&M koncepciótervezője.
A H&M Holiday 2023 kollekció életre keltése érdekében a kampány középpontjában az „összetartozás”, és olyan nevek szerepelnek, mint Mila Jovovich, Bobby Gillespie és Paloma Elsesser a családjukkal.