Hot dog kisebb ökológiai lábnyommal – Itt az IKEA hot dog húsmentes változata

Az IKEA hot dog immár 40 éve a látogatók jól megérdemelt jutalma a vásárlás után, amelynek mostantól modern, húsmentes változata is elérhető. Az alternatív hot dog az IKEA növényi alapú termékcsaládjának legújabb tagja már nálunk is kapható. 

„Az IKEA küldetése, hogy szebb hétköznapokat teremtsen, amelyhez az éttermi üzletágunkon keresztül kínált ízletes, egészségesebb és fenntarthatóbb ételekkel is hozzájárulunk” – mondta Helene von Reis, az IKEA of Sweden éttermi részlegének vezetője.

A megfizethető áron kínált húsmentes hot doggal az IKEA arra ösztönzi a vásárlókat, hogy növényi alapú ételeket is fogyasszanak. „Szeretnénk minél több húsmentes alternatívát kínálni, hiszen a növényi alapú ételek legtöbbször kisebb ökológiai lábnyommal rendelkeznek, mint az állati eredetű változataik” – tette hozzá Helene von Reis. 

A fejlesztési folyamat során az egyik legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a növényi alapú hot dog a klasszikus IKEA hot doghoz hasonló textúrát kapjon. A húsból készült hot dog virslik külső rétege általában harapáskor roppan, így a húsmentes változat készítésekor is ennek az élménynek a létrehozása volt a fókuszban. „Az alternatív hot dog megalkotásakor sok időt áldoztunk arra, hogy a lehető legjobb kulináris élményt nyújtsuk a vásárlóinknak. Nagyszerű ízével, textúrájával és roppanósságával a húsmentes hot dog tökéletes alternatívája a hagyományos, ikonikus hot dogunknak” – mondta Helene von Reis.

A húsmentes hot dog rizsfehérjét, hagymát, almát, sót és borsot tartalmaz, füstös ízesítése jellegzetes virsliízt ad. Az alternatív hot dog már kapható 395 forintért, minden hazai IKEA áruház Bisztrójában. 

„Az IKEA fontos célkitűzése, hogy a növényi étrend és a fenntartható életmód elérhető legyen az emberek számára, ezért folyamatosan tesz azért, hogy szélesebb körben is népszerűsítse a növényi alapú alternatívákat, és bebizonyítsa, hogy nem kell lemondanunk az ízélményről, ha ezeket az ételeket választjuk” – mondta Jakub Slavík, az IKEA Food munkatársa.

A világ egyik legnagyobb élelmiszer-szolgáltatójaként az IKEA azon dolgozik, hogy az egészségesebb és fenntarthatóbb élelmiszerek megfizethetőbbek és széles körben elérhetők legyenek. Az IKEA célkitűzései között szerepel, hogy 2025-re az éttermekben kínált főételek 50 százaléka növényi alapanyagokból, 80 százaléka pedig nem vörös húsból készüljön, a csomagolt élelmiszerek 80 százaléka növényi alapú legyen, valamint, hogy az éttermekben kínált főételek 80 százaléka megfeleljen az IKEA Kiegyensúlyozott Étkezési Normájának*. 

*Az IKEA tudományos alapokon nyugvó táplálkozásértékelési keretrendszere, amelyet az IKEA Food a termékfejlesztési folyamatok során használ az ételek tápanyagtartalmának javítása érdekében. A Kiegyensúlyozott Étkezési Norma azt jelenti, hogy az ételek megfelelnek az IKEA által meghatározott kalória- (kcal), telített zsírsav-, cukor-, só- és rosttartalomra vonatkozó követelményeknek.
Womagic

A womagic azoknak a 40 feletti nőknek szól, akik szeretik és élvezik az életet. Mi is ilyenek vagyunk. Egy közületek. Jó, hogy itt vagytok.