Girl Power – az answear.LAB e két hívószóra építette ruhákból, cipőkből és kiegészítőkből álló új kollekcióját. Az answear.LAB hisz a nők erejében, a köztük lévő testvériségben és egymás kölcsönös támogatásában, így már több mint egy éve készít kapszulakollekciókat számukra. A márka elkötelezett amellett, hogy mindannyiunknak, függetlenül attól, hol élünk vagy honnan származunk, képesnek kell lennünk rá, hogy saját mércénk szerint méltósággal éljünk, ezért a Girl Power kollekció eladásából származó bevételt a Magyar Női Érdekérvényesítő Szövetségnek ajánlják fel. A kampányt Magyarországon Marge-al, Molnár Lainey-vel és Weisz Fannival készült kreatívokkal népszerűsíti a márka.
Az answear.LAB a nők iránti mély elköteleződését hangsúlyozza azzal, hogy az eladásból befolyt összeggel a Női Érdeket támogatja, aminek hosszú távú célja, hogy a magyar nők társadalmi és jogi egyenlőségét javítsa, hogy szemléletváltást hozzon a nemek esélyegyenlőségének tekintetében. A szövetség igyekszik a nők szociális helyzetét, életesélyeit és életminőségét a maga eszközeivel javítani, valamint fellépni a nőkkel szembeni diszkrimináció és erőszak minden formájának tilalmáért.
A fiatal márka a Girl Power kollekcióval a nők erejét és függetlenség iránti igényét kívánja hangsúlyozni, ami lehetővé teszi számukra, hogy az életben előrébb jussanak, kiteljesedjenek. „Ezzel a kollekcióval többet akartam létrehozni, mint pár alkalmi szettet, nem csak a divat nyelvén beszélni. Fogtam pár jól ismert alapdarabot, majd összekombináltam ezeket néhány erős, támogató szlogennel, amik bátorságra, a többre való törekvésre és új dolgok kipróbálására ösztönöznek. Minden egyes kollekció megalkotásakor biztosnak kell lennem abban, hogy az megtalálja a helyét a világban, és nem csak az aktuális szezon trendjeinek értelmezése lesz” – mondja Agnieszka Korsak, az answear.LAB márkaigazgatója.
A Girl Power egyszerre lázadó és romantikus. Univerzális, de megkérdőjelezi az öltözködési szokások szabályait és a kényelmet helyezi előtérbe. A laza pólók, a melegítő szettek, a farmerek és fehér ingek, a praktikus fekete ruhák megoldást kínálnak a fénysebességgel változó átmeneti trendekre, amikkel nincs is időnk igazán megismerkedni.
A kollekció környezetbarát anyagokból készült: pamut, bambusz, vagy épp újrahasznosított poliészter hozzáadásával előállított tencel. Minden darab GOTS és Öko-Tex tanúsítvánnyal rendelkezik, ami vonatkozik a cipőkre és a kiegészítőkre is.
A különleges, erős csizmák és cipők minimális erőforrás felhasználásával készültek, a gyártásukhoz használt bőr pedig fenntartható gazdálkodás melléktermékéből származik. A kollekcióban megtalálható univerzális táskák újrahasznosított szálakból készültek.
A Magyar Női Érdekérvényesítő Szövetség munkájával azt igyekszik elősegíteni, hogy a nők és lányok boldogabban élhessenek ma Magyarországon, és hogy társadalmunkban egyenlő jogok és tisztelet illessék a nőket és a férfiakat egyaránt. Mi magunk is sokféle női közösség színes “kollekciója” vagyunk: 2003 óta működő szövetségünk magyar nőjogi civil szervezeteket fog össze, és célunk az általuk képviselt nők ügyét hivatott kollektív formában képviselni. Tagjaink például a nők munkaerőpiaci lehetőségeinek kiteljesítéséért, a nők közéleti részvételének elősegítéséért, a fogyatékossággal élő nők, roma származású nők és a leszbikus nők jogainak elismeréséért, a várandósság és a szülés körüli jogok és gyakorlat nőbarátabbá tételéért és a nők és lányok elleni bántalmazás leküzdéséért dolgoznak. Célunk, hogy a társadalom, valamint a hazai és európai döntéshozók egyaránt meghallják hangunkat, és minél többet tegyenek a nők jogainak elismeréséért, a nemek egyenlőségéért. Hiszünk abban, hogy a társadalmunkban türelmes és bátor fellépéssel leküzdhetőek a nők valódi sokszínűségével és szerepeivel szemben megnyilvánuló előítéletek, a nemi alapú megkülönböztetés, a szexizmus, és ezek súlyosabb formái, a zaklatás és az erőszak is. Ehhez a bátor fellépéshez igyekszik az Answear kollekciója és a Női Érdek is motivációt, inspirációt és muníciót nyújtani.