Nem tudsz szabadulni a szorongástól? Segítünk!

Azt már nem is magyarázzuk, hogy most miért érezhetünk fokozottabban szorongást, mint bármikor máskor. De arra igenis oda kell figyelni, hogy ne vegyük félvállról, még mielőtt súlyosabb gonddá növi ki magát.

A szorongás a rossz közérzet általános jele, gyakran meghatározható ok nélkül. Ha nem foglalkozunk vele, fizikai, szellemi és lelki jóllétünkre is negatív hatással lehet. A fizikai aktivitás – például a jóga – enyhíti a feszültséget és a stresszt.

GYÓGYNÖVÉNYEK

A nyugtató hatású és erősítő gyógynövények elménk erősítése mellett irracionális félelmeinktől is megszabadítanak. Görcsoldó gyógynövényekkel is kiegészíthetjük a kúrát, így könnyebb megnyugodni.

A CITROMFŰ ellazítja az elmét, enyhíti a feszültséget, javítja a közérzetet. Ne használjuk pajzsmirigy-alulműködés esetén!

  • Forrázzunk le 1-2 teáskanál szárított citrom füvet 175 ml vízzel, és fogyasszuk napi háromszor.

A CSUCSÓKA erőteljes nyugtató hatással van a központi idegrendszere. Enyhíti a szorongás tüneteit és a félelmeinket. Citromfűvel együtt használva jól kiegészítik egymást.

  • Forrázzunk le 1-2 teáskanál szárított csucsókát 175 ml vízzel, és fogyasszuk napi háromszor.

AZ ORVOSI TISZTESFŰ nyugtatja és erősíti az idegrendszert, valamint enyhíti a feszültséget.

  • Fogyasszunk 1-2 ml tinktúrát citromfű vagy tudsz csucsókaforrázattal napi háromszor.

ILLÓOLAJOK

Az illóolajok segítenek egyenletesen lélegezni, enyhítik a stresszre adott válaszreakciókat, oldják a szorongást.

A TÖMJÉN megnyugtatja az elmét és elmélyíti a légzést.

  • Tegyünk három cseppet a diffúzorba.

A CITROMFŰ oldja a szorongást és a pánikot.

  • Adjunk 5 cseppet 10 ml mandulaolajhoz, és használjuk nyugtató masszáshoz.

A MANDARINOLAJ nyugtat és ellazít.

  • Adjunk 5 cseppet 10 ml barackolajhoz és használjuk masszázshoz, vagy tegyünk egy teáskanálnyit az esti fürdővízbe.

TÁPLÁLKOZÁS

A magnéziumban, gammaaminóvajsavban, triptofánban és L-teaninban gazdag ételek idegnyugtató hatásúak. Az erjesztett ételek hozzájárulnak az egészséges bélflórához, ahol az ingerületátvivő anyagok termelődnek, így támogatják az idegrendszer működését.

A NATÚR JOGHURT táplálja a bélbaktériumokat, helyreállítja a bélflórát.

  • Fogyasszuk gyümölcshöz, gabonapehelyhez vagy fő étel mellé.

A KIMCSHI – ez az erjesztett, fűszeres köret – probiotikumokban gazdag, amelyek idegnyugtató gammaaminovajsavakat termelnek.

  • Köretként vagy fűszerként fogyasszuk.

Az OOLONGTEA gazdag gammaaminovajsavban.

  • Igyuk napi egyszer, kávé helyett.

A MANDULA ÉS A KESUDIÓ gazdag magnéziumban és triptofánban. Utóbbit alakítja át a test szerotonin boldogsághormonná.

  • Mogyoróvaj formájában, salátákhoz és serpenyős ételekhez adva fogyasszuk.

Kerüljük a koffeint és az alkoholt!

ÉTREND-KIEGÉSZÍTŐK

A bél és az agy egészséges kapcsolatában szerepet játszó probiotikumok támogatják a szorongásoldáshoz nélkülözhetetlen ingerületátvivő anyagok termelését. Az antioxidánsok és egyéb nyomelemek az idegrendszert segítve hatnak.

 A PROBIOTIKUMOK segítik az egészséges bélflóra kialakulását.

  • Válasszunk legalább 10 milliárd probiotikus baktérium/adag kiszerelésű termékeket.

A C-VITAMIN támogatja a noradrenalin termelését, így megnyugtat és kiegyensúlyozottabbá tesz.

  • Naponta 1 g-ot fogyasszunk.

A B5 VITAMIN antioxidáns, és támogatja a szerotonin, a dopamin és a noradrenalin, vagyis az agy ingerületátvivő anyagainak termelését.

  • Szedjünk B-komplexeket.

A CINK, a kalcium, a magnézium, a kálium és a szelén segítenek szabályozni a kortizol stresszhormon szintjét.

  • Szedjünk ásványi anyag komplexeket

Forrás: Természetes gyógymódok – HVG könyvek

No Comments Yet

Comments are closed