Berobbant a nyár, sokan keresnek szúnyogriasztót és légkondit

Miközben mindenki a kedvenc csapatának szorít a foci Eb-n, kénytelenek vagyunk megküzdeni a nyárral járó szúnyoginvázióval és a hőséggel is. A mezek és projektorok mellett ugyanis megduplázódott a szúnyogriasztók és a különféle légkondik iránti érdeklődés.

Három tényező jelzi igazán, hogy berobbant a nyár: a szúnyogok, a hőség és a foci-Eb-láz. Az időjárás miatt elárasztották az országot a szúnyogok, emiatt az elmúlt 30 napban több mint háromszor annyian kerestek rovarriasztókat, és több mint kétszer annyian elektromos rovarcsapdákat az Árukeresőn.

Az első hőhullám után jelentősen megnövekedtek a keresések a hagyományos (103%) és mobil (180%) légkondik, a párás léghűtők (167%) és a beltéri légkondicionáló egységek (229%) iránt. Sőt, kétszer annyian kutattak olyan termékeket, amikkel le tudják takarni autóikat.

A 30-35 fok fölötti hőséggel azonban a teljes régió küzd. Csehországban többen kerestek hordozható légkondikat (85%) és ventilátorokat (86%), a legnagyobb érdeklődés ott azonban az autók letakarására alkalmas ponyvákat és fóliákat övezte: 338%-kal kutatták ezeket többen. Utóbbi termékek megugrottak Szlovákiában is, ahol 128%-kal nőtt a keresések száma. A legtöbben ott is azonban légkondikat (254%), ventilátorokat (131%) és medencéket (101%) böngésztek.

Romániában is nyolcszor annyian keresték az autótakarókat, míg Szlovéniában a hordozható légkondik voltak a sztárok több mint 3,5-szeres kereséssel. Horvátországban a párátlanítók vezettek hasonló arányokkal, míg Szerbiában a beltéri, Bulgáriában pedig a mennyezeti ventilátorok. Komoly ugrások voltak azonban minden országnál a légkondik, a medenceberendezések, a jégkészítők és egyéb, hasonló termékek iránt.

Az Árukereső adatai nemcsak a hőmérséklet-változásból adódó fogyasztói trendeket követik le, hanem az olyan nagy eseményeket is, mint a foci-Eb. Magyarországon az elmúlt 30 napban a projektorok és a kivetítőkhöz szükséges képernyők domináltak, ugyanis közel 70%-kal nőtt meg a keresések száma. Akár otthonokról, akár kávézókról, kocsmákról van szó, nagy kijelzőn sokkal jobb meccset nézni.

Csehországban jóval többen kerestek mezeket (67%), focikapukat (48%), kivetítőket (37%) és focilabdákat (29%). Hasonló arányokat tapasztalhattunk Szlovákiában is, és Szlovénia is masszívan ráfeküdt a szurkolásra: a kétszer annyi projektorkeresés mellett több mint hatszoros érdeklődés társult a focimezek és öltözetek iránt. Horvátországban is a kivetítők vezettek 200%-kal, és kétszer annyian kerestek focimezeket, míg 26%-kal többen focilabdákat. A projektorkeresések Szerbiában is megugrottak 39%-kal, és Romániában is 52%-kal, ahol a képernyőket majdnem kétszer annyian kutatták. A bajnokságból kimaradó Bulgáriát viszont nem érdekelték a rajongói felszerelések.

Womagic

A womagic azoknak a 40 feletti nőknek szól, akik szeretik és élvezik az életet. Mi is ilyenek vagyunk. Egy közületek. Jó, hogy itt vagytok.