Egy magyar cégvezető, Kriston Gábor azt vállalta, hogy saját életével mutat utat sorstársainak, hogy igenis bármilyen mélyről fel lehet jutni a csúcsra. Felmenői kínzó örökségét maga mögött hagyva az önfejlesztés útját választotta, és ma már nemcsak magáról és tágabb családjáról gondoskodik, de azt is zászlójára tűzte, hogy szakterületén, az online marketingben is tudása legjavával segíti a vállalkozásokat a fejlődésben. Londontól New Yorkig, a legnagyobb világcégeket megjárva hazatért, hogy kis falujában, Borsodszentgyörgyön valósítsa meg álmát.
„Számomra az önfejlesztés jelentette a kiutat a gyerekkorom, majd a fiatal felnőttkorom árnyékából. Akkor még azt gondoltam, hogy a családi mintáim olyan jelentősen meghatározzák az életemet, ami elől nincs menekvés. Nem sok híja volt, hogy ez így is legyen. Azonban egyszer eljött az a pont, amikor azt éreztem, eddig és ne tovább! Hálás vagyok az akkori önmagamnak, hogy volt erőm felállni és megtalálni azokat az új célokat, amelyek mentén újraépíthettem magam és az életem. Nagy öröm számomra, hogy ma már az ügynökségemben a családtagjaimat is alkalmazni tudom, akik az évek során stabil szaktudásra tettek szert” – emlékezett vissza Kriston Gábor, folyamatoptimalizáló és online értékesítési szakértő, a DX Labz Kft. cégvezetője.
Weboldalak készítésével 2010-ben kezdett el behatóbban foglalkozni, amikor egy online szakmagazin elindítása kapcsán árajánlatokat kért. A több millió forintos összegek láttán úgy döntött, jobban beleássa magát a témába, hogy megtalálja azt módot, hogy akár egyedül is megalkossa a tervezett portált.
Rögös úton gyűltek a saját tapasztalatok
„Végül sok-sok ügyetlenkedés árán, de sikerült elkészítenem a weboldalt. Szakmai elismerést ugyan elértünk vele, azonban a gazdasági háttér változása miatt egy éven belül le kellett húznunk a rolót. Azt gondolom, mégsem volt haszontalan, ugyanis megmaradt bennem az a felismerés, hogy képes vagyok a semmiből valamit teremteni. Így indultam el az önképzés útján, hogy ezt a képességemet minél magasabb szintre fejlesszem” – avatott be Kriston Gábor.
Hamarosan felépült a webfejlesztő ügynöksége, de az online vállalkozás sokáig csak egy saját magának választott börtönt jelentett. Elmondása szerint többet dolgozott, mint alkalmazottként korábban bármikor.
„10 éves pályafutásom alatt nem találkoztam még olyan átfogó kiadvánnyal, ami segített volna átlátni a sikeres online vállalkozásindítás és weboldalkészítés módszerét. Ehelyett jó néhány munkakörben kellett kipróbálnom magam, számos kihívást kellett megoldanom, és rengeteg könyvet kellett végigrágnom, mire kiforrott az a szemlélet, amit szeretnék másokkal is megosztani. E célból született meg Online gyorsítósáv című könyvem” – jegyezte meg az ország egyetlen Google Minősített Mobil Web Specialistája.
Mankó a sikeres online működéshez
Az elmúlt években annyira sok információ vált elérhetővé az online vállalkozások indításával és üzemeltetésével kapcsolatban, amivel még a szakemberek is nehezen tudják tartani a lépést. Nagyon kevesen látják át, hogy mi az, ami igazán fontos és hasznos. Ez idáig a sikerhez szükséges információk csak különböző médiákon szétszórva, rendezetlenül voltak jelen. A piacra lépő újdonsült vállalkozók, ha kerestek, sem találtak olyan átfogó képet nyújtó kiadványt, amivel nem kell hosszú ideig a sötétben tapogatózniuk.
„A vállalkozásnövekedést segítő módszertannal az a célom, hogy az üzletembereknek rálátásuk legyen az új, online megjelenő vállalkozások buktatóira, valamint azok kivédésére. Az ajánlások gyakorlati alkalmazásával olyan tempóban lesznek képesek az üzletüket felpörgetni, hogy nemcsak sikeresen vehetik fel a versenyt a régi piaci szereplőkkel, de akár le is körözhetik őket. A már online jelenléttel rendelkező vállalkozásokat pedig a fejlesztési lehetőségek feltárásával és a folyamatoptimalizálás eszközeivel kapcsoljuk egy magasabb sebességi fokozatba, hogy biztosítsák pozíciójukat a kihívókkal és a konkurenciával szemben” – ismertette a folyamatoptimalizáló és online értékesítési szakértő, aki a Google-minősítésnek köszönhetően a gyakorlatban alkalmazza azokat a mobil optimalizációs technológiákat, amelyek az elkövetkező években fognak csak piaci sztenderddé válni. Growth Master-ként pedig elsajátította azokat a praktikákat, amelyek a sikeres startupok gyors felfutását segítik elő.
Kriston Gábor az elmúlt 10 év folyamán tapasztalatot szerzett a világ legnagyobb digitális ügynökségénél, valamint a régió legnagyobb szoftverfejlesztő cégénél szoftvermérnökként is. Több millió dolláros projekteken dolgozott, egy másik kitérő során pedig egy 10 országra kiterjedő marketingrendszert hozott létre és koordinált. Az Optimonk fejlesztési vezetőjeként egyenesen a frontvonalról került gyakorlati tudás birtokába a startupokról. Emellett elvégezte a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem felhasználói élménytervezés kurzusát is, és a mai napig folyamatosan dolgozik szakmai tudása elmélyítésén.
“Kötelességemnek éreztem, hogy a nagyvállalati szintű megoldásokat elérhetővé tegyem a kkv-k számára is, rájuk szabott módon. Ez hívta életre vállalkozásunkat, a DX Labz-ot”– hangsúlyozta Kriston Gábor.
A fejlődés önmagunk esetében is elengedhetetlen
Az elhivatott fiatalember az üzleti területet fejlesztő online marketing ügynökség mellett egy startupot is létrehozott, amely a személyes fejlődést hivatott több eszközzel támogatni.
„Azt a fajta gondolkodást képviselem, hogy tudnunk kell, mi a fontos számunkra, mivel mennyi időt töltünk el, illetve, hogy mi az, ami feltölt, amitől jól érezzük magunkat a bőrünkben is. Megalkottam egy ingyenesen elérhető alkalmazást, amely lehetővé teszi mindenki számára, hogy felfedezze önmagát, az igényeit és az elvárásait. Így megtudhatja, hogy mibe érdemes több energiát fektetnie, és miről kellene inkább lemondania a boldogabb, hatékonyabb élethez” – mondta Kriston Gábor.
Az embereknek üzleti oldalon is segíteni szeretne megérteni, hogy vásárlói miként gondolkodnak. A Funnel Expert oldalon egy ugyancsak ingyenesen hozzáférhető adatbázis szerepel, ahol több mint 100 szakértő sikeres értékesítési oldalai közül tudja mindenki kiválasztani azt, ami az ő üzleti modelljével leginkább egybevág, így olyan tudáshoz juthat, ami a neves elődöknek már dollármilliókat hozott.
„Az oldalon egy kalkulátor is szerepel, amellyel a különböző értékesítési tölcsérek teljesen személyre szabhatók, ezáltal kiszámolható a megtérülésük, illetve a modellezéshez használható szoftver és mesterséges intelligenciát alkalmazó eszközök is hozzájárulnak a célzottabb üzleti stratégia kialakításához” – zárta gondolatait a DX Labz Kft. cégvezetője.