Nem titok, hogy a mesterséges intelligenciával működő chatbotok rohamtempóban hódítják meg a világot. Onnantól, hogy képesek akár teljes étrendeket és edzésterveket írni, egészen odáig, hogy egyetemi dolgozatokat írnak meg idő és ihlethiányban szenvedő, kevésbé motivált diákok helyett.
Ezek alapján úgy tűnhet, hogy a mesterséges intelligencia mindenre képes. Amit azonban soha nem lesz képes megtanulni, az az emberi érzékelés.
Amiben az AI segíteni tud
A mesterséges intelligencia (AI) mindennapi használata egyre népszerűbb a különböző iparágakban, mivel egyre több vállalat ismeri fel, hogy megkönnyítheti bizonyos folyamatok automatizálását, így végeredményben csökkenhetnek a vállalat a költségei, miközben a hatékonysága nő. Az elmúlt években robbanásszerűen megnőtt a valamilyen AI megoldást választó cégek száma: a vállalkozások chatbotokat, virtuális asszisztenseket és más AI-alapú technológiákat alkalmaznak az ügyfélszolgálat, a marketing és az értékesítés területén is. A mesterséges intelligenciát az egészségügyben, a kereskedelemben, a közlekedésben és a gyártásban is használják többek között nagy mennyiségű adatok elemzésére, folyamatok optimalizálására és a döntéshozatal javítására. Ahogy az AI technológia tovább fejlődik és tökéletesedik, várhatóan még több szektorban találkozhatunk vele, és az elkövetkező években nagy valószínűséggel átalakítja nem csak azt, ahogyan dolgozunk, de akár a privát életünkre is befolyással lehet.
És amit nem tud…
Bár a chatbotok használatának népszerűsége jelentős előrelépést mutat, az AI chatbotok még mindig nem tudják utánozni, vagy tovább gondolva, helyettesíteni az emberi tapasztalatot, humán benyomásokat, érzékeléseket.
A mesterséges intelligencia (AI) az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül, de láthatjuk, hogy a szépségápolás terén a chatbotok és más AI-n alapuló technológiák jelentős korlátokba ütköznek. Bár a mesterséges intelligencia képes megoldásokat kínálni és ajánlásokat adni a bőrápolási szokásaink tökéletesítésére, nem tudja teljes mértékben visszaadni az érintés, a tapintás, a szaglás – összefoglalva az emberi érzékelés – élményét, ami elengedhetetlen a teljes és kielégítő bőrápolási élményhez. Itt jönnek a képbe az olyan cégek, mint például a FOREO, olyan innovatív szépségápolási eszközökkel, amelyek az érintésre, az érzésre, az érzékelésre és a szaglásra is képesek hatni, így nyújtva teljes érzékszervi élményt a bőrápolás szerelmeseinek. A svéd beauty-tech brand a tapintást és az érzékelést ötvözve kínálja innovatív szépségápolási eszközeit.