Állatbarát közösség vagyunk és imádjuk az állatainkat, ezt már tudjátok. Felelősen gondolkodunk arról is, hogy hogyan tartjuk, kezeljük, utaztatjuk négylábú csaladtadjainkat. Néha ez azonban nehézségbe ütközik. Hogy miért? Mert a közös utazás sok helyzetben egyáltalán nem egyszerű.
Az állattartók többsége rendszeresen utazna kedvencével, de ennek megoldása nem egyszerű – derül ki az Állatok Világnapja alkalmából végzett átfogó reprezentatív felmérésből. A megkérdezettek több mint negyede tart attól, hogy kedvence megsérül az autóút során, ha a vezetés miatt nem tud odafigyelni rá, és több mint ötödük amiatt aggódik, hogy kutyája vagy macskája nem érzi jól magát a közös utazás alatt. A tömegközlekedéssel sem jobb a helyzet, ötödüknek kellemetlen az utazás. A Bolt azonban új kisállat-kategóriával bővítette szolgáltatását, így a tulajdonosok mostantól könnyedén szállíthatják háziállataikat a taxiban.
Az állattartók többsége rendszeresen utazik kedvencével, 3 százaléka naponta, míg 19 százalékuk csak évente néhányszor viszi magával kutyáját vagy macskáját – derült ki a Pulzus reprezentatív kutatásából. Nagy többségük, 77 százalékuk autóval viszi kisállatát, de általános nehézség, hogy vezetés közben figyelniük kell a forgalomra, mert a kényelmes, közös utazás fontos előny lenne.
Az autózás helyett 19 százalék a tömegközlekedést választja, és vannak, akik kerékpáron, motorkerékpáron vagy taxival viszik háziállatukat. A felmérés azt is megerősíti, hogy ezek a kérdések nemtől, kortól és lakóhelytől függetlenül fontosak, hiszen akár ritkán, akár gyakran utazik valaki az állatával, sok kérdés felmerülhet. Sokaknak volt már kellemetlen élménye korábban, akár taxival, akár tömegközlekedéssel akartak eljutni valahová. 20 százalékuk szembesült már azzal, hogy a sofőr nem volt hajlandó szállítani a kisállatot, vagy egyáltalán nem talált olyan taxitársaságot, amelyik vállalta volna a szállítást. Ez különösen akkor jelent problémát, ha kutyát vagy macskát kell állatorvoshoz vinni, ami a válaszadók több mint tizedével történt meg.
Négy kerék, négy láb
A Bolt személyszállító alkalmazással azonban mostantól a háziállatok is kiváló körülmények között, gyorsan és hatékonyan, mindenféle kellemetlenség nélkül utazhatnak. A tulajdonosok mostantól az alkalmazásban jelezhetik, hogy háziállatukkal szeretnének utazni, és a Bolt ennek megfelelően küld autót a megadott címre.
“Mivel állatbarát cég vagyunk, budapesti kutyabarát irodával, szívügyünk a gazdik és kedvenceik támogatása és mindennapjaik megkönnyítése” – mondta Fejes Áron, a Bolt magyarországi Country manager-e. A Bolt alkalmazásban a Kisállat kategória mától elérhető Budapesten, október közepétől pedig a vidéki nagyvárosok közül elsőként Pécsett is elindul a szolgáltatás.