Hazai viszonylatban az 50+ -os vagy 60+ -os hírességek vagy modellek nemigen tűnnek fel reklámokban, kampányokban, holott a világ számos pontján már régen rájöttek, hogy bizony ebben a generációban is ott rejlik a potenciál. Még hozzá nem is akármilyen.
Akárhogy is nézzük a magyar kreatív piacot, nem igazán fedezzük fel az elkészült hirdetésekben az idősebb generációt. Kivétel ez alól, ha valamilyen gyógyszerről, gyógyhatású készítményről van szó, melyek enyhítik az időskori panaszok egyes tüneteit. Mert ha műfogsor ragasztóról, reumakrémről, prosztata megnagyobbodásról, klimaxról vagy bármely egyéb nyavalyáról van szó, akkor természetes, hogy idősebb emberek szerepelnek a reklámokban, ám ez a vonal lássuk be, nem annyira cool. Persze feltűnik néha egy szomorú nagyi, aki egész nap csak a gyermekeire, családjára gondol otthon egyedül ücsörögve, és bár a végén kap egy videohívást azért a sztori önmagában véve inkább szomorú, mintsem vásárlásra ösztönző. Aztán van még az „Icuka” kategória, ahol a karakter kötelezően viccet vagy paródiát csinál magából a termék vagy brand kedvéért, na de egy bizonyos kor felett ez inkább tűnik szánalmasnak, mint jópofának, menőnek meg aztán végképp nem. Szerencsére a nagy világban akad szép számmal pozitív példa, egyáltalán nem kirívó eset, ha világmárkák épp aktuális kollekciójuk arcának idősebb hölgyeket választanak. Össze is szedtünk belőlük párat. 50+ -os vagy 60+ -os hírességek a nagyvilágból:
Iris Apfel X Magnum
A divatikon és üzletasszony 97 évesen írta alá élete első modellszerződését az IMG ügynökséggel. Az együttműködés révén készült el vele a világ egyik legmenőbb jégkrém reklámja, melyben néhány életvezetési elvét is megosztja velünk. Iris feltűnik egyébként ezen felül a MAC, a Le Bon Marché, a Berdorf Goodman vagy Kate Spade kampányaiban is.
Faye Dunway és a Gucci
A Gucci tavaly kérte fel a 77 éves, Oscar-díjas színésznőt egyik táskájának népszerűsítésére. A divatcég szerint Faye még mindig kiválóan tükrözi a gazadagok és híresek életstílusát, és nekik pont az volt a céljuk, hogy elérjék ezt a hatást. A visszajelzések szerint sikerült is nekik és ehhez nem feltétlenül volt szükségük egy ragyogó fiatal szépségre.
Veruschka és az Acne Studio
Egy szupermodell mindig szupermodell marad – tartja egy nem létező mondás, mely erre az esetre tökéletesen igaz. Hiszen a 60-as évek legendás szépsége Veruschka Von Lehndorf 2017-ben tért vissza a divatvilágba az Acne Studio 2018-as look bokkjában szerepeljen a kollekció arcként. Azóta újabb modell felkéréseket is kapott.
Susan Sarandon és Marc Jacobs
Ez a nő mindig is különleges szexuális kisugárzással bírt – állítja Marc Jacobs tervező Susan Sarnadonról, és mennyire igaza van! Igaz a most 72 éves színésznő még csak 69 éves volt, amikor elkészültek a Marc Jacobs kollekciójának kampányképei, – melyeket a Rocky Horros Picture Show című musical ihletett – , ám ez nem von le semmit az értékükből. Sőt!
Joni Mitchelle és a Saint Lauren
Sokak nagy kedvencét a reszelős hangú énekesnőt, Joni Mirchelle-t 71 évesen kérte fel a Saint Laurent márka, hogy „Folk” kollekciójuk arca legyen. Hedi Slimane a Saint Laurent kampányok állandó fotósa pedig meg sem állt az énekesnő házáig és ott készítette el az ikonikus felvételeket. Szerintünk abszolút megérte a fáradozást!
Lauren Hutton és a Calvin Klein
Két évvel ezelőtt az akkor 73 éves Lauren Hutton feltűnt az olasz Bottega Venetta kifutóján és look bookjában, aztán még ugyanebben az évben a Calvin Klein is őt választotta egyik modelljéül, még hozzá a fehérnemű kampányában. A képek egészen művészire és elegánsan finomra sikerültek, így könnyen meghozták a cégnek az áttörést az idősebb generáció felé.
Bözsi mama és Szigeti Vanda divattervező
Végül álljon itt egy gyönyörű magyar példa is. Év elején napok alatt meghódították a magyar internetet Zergi Bori fotós képei, melyeknek modellje saját nagymamája, Bözsi volt. A kampány során a különleges és rendkívül cool modell Szigeti Vanda divattervező darabjait mutatja be. A fotós és tervező jó barátnők, így közös ötletelés alapján születtek meg a nem mindennapi képek. Reméljük minél több ilyen lesz még!