A világ legnagyobb szódagépgyártója, a SodaStream összesítése szerint a magyar vásárlók 2019 júniusa és 2021 júniusa között 225 millió PET-palacktól óvták meg a Földet a SodaStream készülékek és palackok segítségével.
„Ez azt jelenti, hogy az elmúlt két évben ennyi PET-palackot nem kellett sem legyártani, sem pedig kiszállítani a boltokba. A magyar SodaStream tulajdonosok számára a műanyagmentes életmód tehát már a mindennapok részét képezi” – hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina a SodaStream termékmenedzsere.
A gyártó tapasztalatai szerint egyre több háztartás fedezi fel az otthoni frissítők készítésre alkalmas szódagépek előnyeit. Mindezt alátámasztja az a tény is, hogy 2020 júniusa és 2021 júliusa között 62 százalékkal nőtt a SodaStream gépek és szörpök értékesítése Magyarországon. Május 20. óta pedig már olyan népszerű PepsiCo üdítőket is készíthetnek maguknak otthon a szódagép felhasználók, mint a klasszikus Pepsi-kóla, a Pepsi Max, a 7up, 7upFree, a Mirinda és a Mirinda Light.
Ennek azért van jelentősége, mert egy négytagú család két év alatt 2500 PET-palacktól mentheti meg a Földet mindössze egy szódagép és egy szénsavasító palack használatával.
A Műanyagmentes Július jegyében a SodaStream szeretné népszerűsíteni a globális PET-palack csökkentés gondolatát. A márka ugyanakkor nemcsak a sajtóban, hanem a közösségi médiában is fontosnak tartja felhívni a figyelmet a PET-palack hulladék minimalizálására. Éppen ezért olyan értékteremtő influenszerekkel dolgozik együtt, akik magukénak érzik ezt a célkitűzést. Ők ugyanis saját tapasztalataikon keresztül mutatják be, hogyan lehet felhagyni a PET-palackok használatával.