Napjainkban a környezeti, egészségügyi és társadalmi kérdések minden eddiginél nagyobb jelentőséggel bírnak. Az elmúlt néhány hónap eseményei példa nélküliek voltak, ráirányították a figyelmet a márkák szerepére a mai társadalomban. A fogyasztók elvárásai megváltoztak, az emberek olyan márkákat akarnak, amelyekben megbízhatnak, amelyek átláthatóak és valóban elkötelezettek amellett, hogy jobbá váljanak, különös tekintettel a bolygóra gyakorolt hatásukra.
A Garnier évek óta elkötelezett a fenntarthatósággal kapcsolatban; természetesebb formulákat előállítva, fenntartható és tisztességes kereskedelemből származó összetevőket használva, sőt a szépségápolás tömegpiacán elsőként vezetve be tanúsított organikus termékeket. A Garnier most még tovább megy, megváltoztatva a szépségipar működését a mindannyiunkat érintő változás élvonalába állva.
A Garnier Green Beauty kezdeményezése a fenntarthatóság mindenre kiterjedő megközelítése.
A cél, a Garnier értéklánca valamennyi szakaszának átalakítása, csökkentve vagy megszüntetve a környezeti hatásokat az alábbi területeken:
Műanyag és csomagolás:
- 2025-re a Garnier célja, hogy ne használjon szűz műanyagot egyetlen csomagolásában sem, ezzel évente 37 000 tonna műanyagot takarítva meg.
- 2025-re valamennyi csomagolás újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható lesz.
Termék és formula:
- 2022-re valamennyi növényalapú és megújuló összetevőt fenntartható forrásból szereznek be.
- 2025-re az új Garnier termékek 100%-át jobb környezeti profil jellemzi majd.
Gyárak és gyártás:
- A megújuló energia használatának köszönhetően 2025-re az ipari létesítmények 100%-a karbonsemleges lesz.
- Az ipari létesítmények CO2-kibocsátása már eddig is 72% -kal csökkent.
Szolidáris beszerzés:
- 2025-re a Garnier világszerte 800 közösség szerepvállalását erősíti meg szolidáris beszerzési programjának részeként.
- A Garnier Green Beauty kezdeményezésének célja, hogy egy fenntarthatóbb választási lehetőséget nyújtson a fogyasztóknak az eladáshelyeken. A Garnier célja a fogyasztók oktatása a márka tulajdonában lévő összes digitális érintőponton olyan témákban, mint például az újrahasznosítás.
- Ezen felül, a L’Oréal for the Future (L’Oréal a jövőért) kezdeményezés részeként a Garnier lesz az első márka, amely a környezeti és társadalmi hatást mutató termékcímkéket vezet be. Ennek célja, hogy tájékoztassa a fogyasztókat a termékek környezeti és társadalmi hatásairól, lehetővé téve számukra, hogy fenntarthatóbban válasszanak.
Emellett, hogy valóban segítsen a műanyagszennyezés elleni küzdelemben, a Garnier két civil szervezettel lépett partnerségre:
1.Az Ocean Conservancyvel – segítve a műanyagszennyezés környezeti hatásának csökkentését.
A Garnier partnerségre lépett az Ocean Conservancyvel, ezzel az óceánok műanyagszennyezése ellen több, mint 30 éve küzdő szervezettel. Az Ocean Conservancyvel együttműködve a Garnier hangsúlyozza majd az óceánok és partszakaszok megtisztításának fontosságát, melyet két módon érnek el:
A Garnier csatlakozott az Ocean Conservancy Trash Free Seas Alliance (Szemétmentes Tengerek Szövetsége) kezdeményezéséhez. A szövetséget 2012-ben hozták létre, és a tudósokat, természetvédőket és a magánszektort egyesíti, hogy valódi, hatásos megoldásokat találjon az óceánokat érintő műanyagválságra.
A Garnier együttműködik majd a szövetség jelenlegi tagjaival annak érdekében, hogy innovatív módszereket találjon a műanyagcsomagolások csökkentésére, illetve azok újratervezésére,
valamint gátat szabjon az óceánokba ömlő műanyagszennyezésnek. Ezenkívül a Garnier ismét összegyűjti csapatait – a fogyasztókat és alkalmazottakat – a világ minden táján, hogy szeptember 19-én, a nemzetközi takarítási világnapon műanyagot gyűjtsenek a világ tengerpartjairól, óceánjaiból és vízi útjairól (amennyiben azt a körülmények lehetővé teszik).
2.A Plastics for Change kezdeményezéssel – segítve a műanyagszennyezés társadalmi hatásainak csökkentését.
Világszerte több, mint 3 milliárd ember él szervezett hulladékgyűjtés nélkül. Ez a bolygó lakosságának csaknem fele. A világ legszegényebb embereinek egy része ezt a hulladékot összegyűjtve próbál megélhetéshez jutni.
A hulladékgyűjtők, köztük sokan nők, gyakran a szegénységi küszöb alatt élnek, és szörnyű körülmények között dolgoznak.
A Plastics for Change kezdeményezés révén a Garnier a hulladékgyűjtő közösségek holisztikus fejlődését támogatja majd Indiában. A Plastics for Change támogatja a gyermekek oktatását, az egészségügyet, az élelmezést, a pénzügyekben való jártasságot, valamint a lányok és a nők társadalmi szerepvállalását – az egészséges és boldog közösség alapjait.